شنبه 30 تیر 1397

بنیاد ملی نخبگان

بنیاد نخبگان استانها

بنیاد نخبگان استانها

پیوندها

در بجنورد/
کارگاه تحقیقات بازاریابی و پیش­بینی فروش برگزار شد

کارگاه تحقیقات بازاریابی و پیش­بینی فروش و تقاضای بازار (ویژۀ تجاری‌سازی  محصولات دانش‌بنیان) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ با همکاری بنیاد نخبگان استان کرمان، هماهنگی بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی و پارک علم‌و‌فناوری «اولین دورۀ آموزشی بازاریابی» با حضور نخبگان، مخترعان سطح سه و دارندگان شرکت‌های دانش‌بنیان در بجنورد برگزار شد.

در این کارگاه، صلولتی‌زاده؛ فعال حوزۀ دانش‌بنیان و مدرس کارگاه به تعریف تحقیقات بازاریابی پرداخت و گفت: در ابتدا، هدف بازاریابی پیدا کردن تکنیک‌هایی برای افزایش فروش بود و فهم و درک مشتریان هیچ جایگاهی در بازاریابی نداشت؛ اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی تولید و پیشی‌گرفتن تولید کالاها و  عرضه نسبت به  تقاضا، مدیران بازاریابی به طور فزاینده‌ای اهمیت فهم و درک مشتریان پی بردند.

وی در ادامه مطالبی درباره آشنایی با تحقیقات بازار و بازاریابی با تمرکز بر تفاوت‌ها و نقاط مشترک مطرح کرد که عبارتند از:  بودجه‌بندی تحقیقات بازاریابی و نحوۀ سنجش میزان اثربخشی آن، طراحی استراتژی و برنامه‌های بازاریابی، پیش­بینی فروش و تقاضای بازار محصولات دانش­بنیان، آشنایی با نحوۀ انجام تحقیقات بازار و بازاریابی و برنامه‌ریزی جهت تجاری­سازی محصولات دانش­بنیان، شناسایی بخش­های بازار (بخش­بندی بازار)، تعیین و شناسایی بازار هدف (بازارهای بالفعل و بالقوه)، آشنایی با استراتژی‌ها و روش­های نفوذ به بازار، موقعیت­یابی، موضع­یابی و جایگاه­یابی یا پوزیشنینگ.

لازم به ذکر است، در پایان کارگاه تحقیقات بازاریابی و پیش­بینی فروش و تقاضای بازار، نشست پرسش و پاسخ برگزار شد.

 

تاریخ انتشار : 1396/06/19
کد : 74692
تعداد بازدید: 266

    تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بنیاد ملی نخبگان محفوظ می باشد
آدرس: خیابان آزادی- بین خیابان نواب و رودکی- جنب کوچه طاهرنیا- پلاک 209 تلفن: 63478000 - 09601