یکشنبه 4 اسفند 1398

بنیاد ملی نخبگان

بنیاد نخبگان استانها

بنیاد نخبگان استانها

پیوندها

رسانه‌ها نقش نخست را در ایجاد فرهنگ استفاده کالاهای باکیفیت ایرانی ایفا می‌کنند

نبوی با بیان این‌که این جشنواره می‌تواند در تحقق شعار خود برای مجموعه ای از نهادها سازمان ها و البته مردم یک دغدغه ایجاد کند، ادامه داد: برای آن‌که مردم را به استفاده از محصولات و فرآورده‌های تولیدی با کیفیت ایرانی ملزم کنند، ابزار و لوازمی نیاز است که رسانه در میان این ابزار و لوازم، نقش اول را ایفا می‌کند.

نبوی با بیان این‌که این جشنواره می‌تواند در تحقق شعار خود برای مجموعه ای از نهادها سازمان ها و البته مردم یک دغدغه ایجاد کند، ادامه داد: برای آن‌که مردم را به استفاده از محصولات و فرآورده‌های تولیدی با کیفیت ایرانی ملزم کنند، ابزار و لوازمی نیاز است که رسانه در میان این ابزار و لوازم، نقش اول را ایفا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی بنیاد ملی نخبگان، اکبر نبوی دبیر بخش دیداری و شنیداری جشنواره ملی «ایران ساخت» با اشاره به نقش این جشنواره در ترویج و فرهنگ‌سازی اهمیت‌بخشی به تولیدات با کیفیت ایرانی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصمیم صحیحی مبنی بر برگزاری این جشنواره اتخاذ کرده است تا ضمن آن‌که چنین ظرفیت گسترده‌ای به بهترین نحو شکوفا شود مزایای استفاده از کالاهای ایرانی و منافع ملی سرشار استفاده از آن را در ابعاد ملی به مردم یادآور شده و زیان های عدم توجه به این ضرورت را در ابعاد ملی معرفی کند.

نبوی افزود: این جشنواره زمینه خوبی برای تبلیغ کالای با کیفیت ایرانی‌ست و می‌تواند تولیدکنندگان کالاهای مرغوب را از فرصت ترویج کالای با کیفیت ایرانی بهره‌مند کند و به تعبیری این امر مهم‌ترین چرایی برگزاری جشنواره"ایران ساخت" است.

این منتقد سینما در ادامه با اشاره به نقش انکارناپذیر رسانه در ترویج فرهنگ استفاده از کالای دانش‌بنیان ایرانی با کیفیت  افزود: رسانه به عنوان پیش قراول عرصه فرهنگ می‌تواند در وحدت عمومی کلمه و همچنین ارتقای فرهنگی جامعه ایفای نقش کند و بر همین اساس است که می‌تواند نقش خود را در ترویج و نهادینه کردن شعار جشنواره «ایران ساخت» ایفا کند.

نبوی با بیان این‌که جشنواره "ایران ساخت" می‌تواند در تحقق شعار خود که حمایت از کالا و خدمات دانش بنیان است برای مجموعه ای از نهادها سازمان ها و البته مردم یک دغدغه ایجاد کند، ادامه داد: برای آن‌که مردم را به استفاده از محصولات و فرآورده‌های تولیدی با کیفیت ایرانی ملزم کنند، ابزار و لوازمی نیاز است که رسانه در میان این ابزار و لوازم، نقش اول را ایفا می‌کند.

دبیر بخش دیداری و شنیداری جشنواره ملی «ایران ساخت»، از جایگاه سینما به‌عنوان یک رسانه همه‌گیر با دامنه تاثیرگذاری شگرف یاد کرد و گفت: اگرچه پر کردن اوقات فراغت و سرگرمی یکی از رسالت‌های سینماست اما تمام سینما نیست و  به عنوان یک نهاد اجتماعی، اگر نقش و تاثیری بیش‌‌تر از دیگر نهادها نداشته باشد، کم اثرتر از آن‌ها نبوده و می‌تواند به خوبی با تولید آثار دراماتیک مبلغ و مشوق کالای با کیفیت ایرانی باشد.

نبوی با اشاره به نقش سیاستگذاری دولت در توجه‌بخشی آثار و تولیدات سینمایی به مقوله محصولات ایرانی تاکید کرد: می‌بایست یک عزم ملی اتفاق بیفتد و این عزم را دولت ها می‌توانند آغاز کنند زیرا آن‌چنان که اقتصاددانان اذعان دارند اقتصاد ما دولتی است و منابع اصلی در اختیار دولت است، در نتیجه اگر بناست است تحولی در این زمینه بیفتد باید از دولت آغاز شود.

براساس این گزارش، ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، بازی های رایانه ای و ایده بازار بخش‌های جشنواره «ایران ساخت» هستند.  این رویداد ملی با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» و به دبیرکلی پرویز کرمی  از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.

تاریخ انتشار : 1395/07/18
کد : 73266
تعداد بازدید: 138

    تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بنیاد ملی نخبگان محفوظ می باشد
آدرس: خیابان آزادی- بین خیابان نواب و رودکی- جنب کوچه طاهرنیا- پلاک 209 تلفن: 63478000 - 09601