دوشنبه 23 مهر 1397

بنیاد ملی نخبگان

بنیاد نخبگان استانها

بنیاد نخبگان استانها

پیوندها

رونق کالای دانش‌بنیان نیازمند تبلیغات و فرهنگسازی است

براتی‌نقنه؛ دانشجوی‌برتر مهندسی کشاورزی گفت: کیفیت‌برتر، قیمت مناسب و تبلیغات قوی سه عاملی است که می‌تواند فروش محصولات دانش‌بنیان در بازار را تضمین کند.

براتی‌نقنه؛ دانشجوی‌برتر مهندسی کشاورزی گفت: کیفیت‌برتر، قیمت مناسب و تبلیغات قوی سه عاملی است که می‌تواند فروش محصولات دانش‌بنیان در بازار را تضمین کند.

محمد براتی‌نقنه؛ دانشجوی‌برتر دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با مثبت ارزیابی‌کردن تسهیلات بنیاد ملی نخبگان، حمایت مالی از دانشجویان مستعدبرتر را یک ضرورت دانست.

وی افزود: همه دانشجویان مخصوصاً دانشجویان دوره دکتری به حمایت مالی نیاز دارند. این افراد خاصه افراد متأهل به دلیل دغدغه‌های مالی که دارند بخشی از توان فیزیکی و ذهنی خود را صرف کسب درآمد می‌کنند و همین عامل سبب می‌شود کیفیت تحصیلی آنان تنزل یابد.

براتی‌نقنه ادامه داد: حمایت مالی زمینه‌ساز تمرکز ذهنی و حضور فیزیکی بیشتر دانشجو در دانشگاه شده و فرد می‌تواند تمام پتانسیل و دانسته‌های خود را برای بهبود کیفی فعالیت‌های علمی و پژوهشی به‌کار گیرد.

دانشجوی دکتری مهندسی کشاورزی تصریح کرد: تغییر نگرش و به‌تبع آن بررسی و اصلاح آئین‌نامه‌ها یکی از اقدامات خوبی بود که در سال‌های اخیر در بنیاد ملی نخبگان رخ داده است. در روند کنونی فرد در ازای برخورداری از راتبه و حمایت مالی مکلف به انجام فعالیتی علمی و یا پژوهشی است. همین روند سبب می‌شود دانشجو فضا و ارتباطات جدیدی را تجربه کند و اندوخته‌های خود را ارتقاء دهد.

دانشجوی‌برتر دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به لزوم فراهم‌شدن بستر تحقیقاتی، یادآور شد: تجهیز آزمایشگاه‌ها یکی از اقدامات اساسی برای بهبود کیفیت تحقیقات دانشگاهی است. متأسفانه ابزار آزمایشگاهی موجود قابلیت به‌کارگیری در موضوعات علمی جدید را ندارند. مشکل دیگر در بخش نرم‌افزار است. بسیاری از تجزیه و تحلیل‌های داده‌های موجود به نرم‌افزارهای پیشرفته نیاز دارد که غالباً باید از خارج خریداری شوند. ‌این در حالی است که خرید این نرم‌افزارها نه‌تنها از عهده دانشجو بلکه در برخی موارد حتی از توان دانشگاه خارج است. خرید این امکان به‌صورت ملی می‌تواند بخش قابل‌توجهی از مشکلات موجود را پوشش دهد.

براتی‌نقنه در ادامه با اشاره موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویی، یادآور شد: ماهیت برخی علوم به‌گونه‌ای است که خروجی آنها می‌تواند در کوتاه‌مدت نیازهای جامعه را رفع کرده و زمینه‌ساز بهبود کیفیت زندگی اجتماعی شود. سیاست‌های تشویقی و ترغیبی می‌تواند فعالان این رشته‌ها را به سمت موضوعات کاربردی متمایل کند اما برخی رشته‌ها در مرز دانش حرکت می‌کنند. در این قبیل شاخه‌های علمی نتیجه تحقیق و پژوهش در ظاهر با مقتضیات جامعه کنونی همگن نیست اما باید دانست حصول فناوری‌های نوظهور بر پایه همین دستاودرهای علمی مرز دانش است.

وی، شرکت‌های دانش‌بنیان را محلی مناسب برای اشتغال نخبگانی توصیف کرد و گفت: در شرایط کنونی که کشور با تعدد دانش‌آموختگان دکتری مواجه است و استخدام دولتی نیز عملاً وجود ندارد، حضور فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان نه‌تنها برطرف‌کننده مشکل اشتغال دانش‌آموختگان است بلکه می‌تواند زمینه‌ساز رشد علمی نیز باشد.

دانشجوی‌برتر دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان با بیان اینکه نمی‌توان بازار را با آئین‌نامه و بخش‌نامه اداره کرد، بر لزوم رونق اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: متأسفانه در برخی موارد یا کیفیت پایین است، یا به دلیل قیمت‌ تمام‌شده تولید، قیمت نهایی محصول در بازار بالا است و یا در بخش بازاریابی عملکرد خوبی انجام نمی‌شود. باید توجه داشت کیفیت‌برتر، قیمت مناسب و تبلیغات قوی سه عاملی است که می‌تواند فروش محصولات دانش‌بنیان در بازار را تضمین کند.

 

 

تاریخ انتشار : 1395/07/24
کد : 73238
تعداد بازدید: 40

    تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بنیاد ملی نخبگان محفوظ می باشد
آدرس: خیابان آزادی- بین خیابان نواب و رودکی- جنب کوچه طاهرنیا- پلاک 209 تلفن: 63478000 - 09601