یکشنبه 1 مهر 1397

بنیاد ملی نخبگان

بنیاد نخبگان استانها

بنیاد نخبگان استانها

پیوندها

بازارسازی از ارکان اصلی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه در کنار ارتقاء کیفیت و بهبود قیمت، کالای دانش‌بنیان به بازارسازی هم نیازمند است، گفت: در حالیکه بازارسازی یکی از مهمترین ارکان دنیای تجارت است و بر پایه تبلیغات و بازاریابی صحیح شکل می‌گیرد، متاسفانه تولیدکنندگان داخلی به اهمیت آن واقف نیستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه در کنار ارتقاء کیفیت و بهبود قیمت، کالای دانش‌بنیان به بازارسازی هم نیازمند است، گفت: در حالیکه بازارسازی یکی از مهمترین ارکان دنیای تجارت است و بر پایه تبلیغات و بازاریابی صحیح شکل می‌گیرد، متاسفانه تولیدکنندگان داخلی به اهمیت آن واقف نیستند.

محمدحسین فرهنگی؛ عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم تبریز و اسکو در مجلس شواری اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان تاثیرگذاری نخبگان در جامعه را یکی از ارکان توسعه‌ همه‌جانبه  هر کشوری دانست.

وی افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوبِ پیشرفت و توسعه‌پایدار اصول و ارکان بسیاری نیاز است اما آنچه بیش از هر عاملی اهمیت دارد حضور فعال نخبگان، متخصصان و محققان در چرخه خدمت‌رسانی به جامعه است. این حضور هم‌ می‌تواند به صورت فردی و هم می‌تواند در قالب اجتماعات نخبگانی و به صورت سازمان‌یافته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شرکت دانش‌بنیان را یکی از نمادهای فعالیت اجتماعاتِ نخبگانی عنوان و تصریح کرد: اگر فکر و ایده نخبگانی در تار و پود همه ابعاد جامعه اشاعه پیدا کند، کشور در کوتاه‌ترین زمان شاهد اتفاقات بسیار مثبتی در زمینه‌های مختلف خواهد بود. توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بر پایه ایجاد و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان نمونه‌ای خوب از نقش حضور فعال اجتماعات نخبگانی در جامعه است.

نماینده مردم تبریز و اسکو در مجلس ادامه داد: مفهوم دانش‌بنیان از سال‌های گذشته به واژگان و ادبیات اقتصادی کشور اضافه شده است و در دولت جدید نیز اقدامات بسیاری در این حوزه انجام شد. قوانینی مانند حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، حفظ مالکیت فکری-معنوی و صیانت از اختراع نیز به همین منظور در مجلس به تصویب رسید.

فرهنگی با اشاره به تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، خاطرنشان کرد: معاونت علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور سکاندار عرصه دانش‌بنیان است به همین دلیل همه نهادها و دستگاه‌ها باید خود را موظف به اجرای سیاست‌های این دستگاه بدانند؛ البته در برخی موارد نیز به نحوه و کیفیت تسهیلات و خدمات اشکالاتی وارد است که می‌توان با هم‌افزایی و هم‌گرایی بیشتر آنها را از پیشرو برداشت.

وی در ادامه با اشاره به لزوم پشیبانی از کالای دانش‌بنیان بومی در بازار رقابت، اظهار داشت: در کنار ارتقاء کیفیت و بهبود قیمت، کالای دانش‌بنیان به بازارسازی هم نیازمند است. در حالیکه بازارسازی یکی از مهمترین ارکان دنیای تجارت است و بر پایه تبلیغات و بازاریابی صحیح شکل می‌گیرد، متاسفانه تولیدکنندگان داخلی به اهمیت آن واقف نیستند.

فرهنگی با بیان اینکه با بخشنامه و مقررات نمی‌شود مفهومی را در جامعه نهادینه کرد،تصریح کرد: نهادینه شدن اقتصاد دانش‌بنیان مانند هر پدیده اجتماعی دیگر بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ‌سازی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: قدرت کشور با زمینه‌سازی برای ورود تفکر نخبگانی به بطن جامعه خاصه در حوزه علم و فناوری بیش از پیش افزایش خواهد یافت. نباید فراموش کرد دستیابی به دانش‌فنی انرژی هسته‌ای قدرت‌های بزرگ دنیا را به میز مذاکره کشاند.

 

 

تاریخ انتشار : 1394/09/10
کد : 73042
تعداد بازدید: 35

    تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بنیاد ملی نخبگان محفوظ می باشد
آدرس: خیابان آزادی- بین خیابان نواب و رودکی- جنب کوچه طاهرنیا- پلاک 209 تلفن: 63478000 - 09601