به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان؛ با هدف آشنایی نخبگان، مخترعان و مستعدانبرتر با دانش بازاریابی دیجیتال و حوزه بازاریابی و تبلیغات آنلاین، وبینار «دیجیتال مارکتینگ (استراتژی و ابزارها)» برگزار شد.
در این وبینار، ابتدا تعریف دیجیتال مارکتینگ، تفاوت معانی دیجیتال و آنلاین و مجازی و اینترنتی، مزیت بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی، بررسی بودجه مورد نیاز در بازاریابی دیجیتال، تعریف و بررسی استراتژی، کمپین و تاکتیکهای دیجیتال مارکتینگ، تاکتیک محبوب دیجیتال مارکتینگ، معرفی دو استراتژی رایج دیجیتال مارکتینگبه نامهای RACE و SOSTAC و مثالهایی از کسبوکارها در استفاده از استراتژی دیجیتال مارکتینگ در سطح جهان مطرح شد.
در بخش بعدی این وبینار به بیان ساده صفر تا ۱۰۰ مراحل انجام دیجیتال مارکتینگ اعم از مرحله اول: جذب، مرحله دوم: فعالسازی، مرحله سوم: پولسازی، مرحله چهارم و نهایی: حفظ و بررسی مهندسی معکوس در استراتژی دیجیتال مارکتینگ پرداخته شد.
در بخش پایانی با معرفی ابزارهای کاربردی و مهم دیجیتال مارکتینگ (ابزارهای شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات نمایش هدفگیری مجدد، خدمات میزبانی، تولید محتوا ویدیو، بهینهسازی موتورهای جستجو، تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل وبسایت و بازدیدکننده، تست سرعت وبسایت، تست اسکیما یا میکرودیتا، ابزارهای تست Mobile Friendly، مدیریت و تحلیل شبکههای اجتماعی، ابزارهای کوتاه کننده لینک، پشتیبانی و چت آنلاین و ابزارهای بازاریابی اپلیکیشن یا App Marketing) شرح داده شد.