سه شنبه 6 آبان 1399

بنیاد ملی نخبگان

بنیاد نخبگان استانها

پیوندها

پژوهشگران محیط زیست و مهندسی برای توسعه ایده خود فراخوانده شدند

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه‌های فنی و مهندسی، محیط زیست، تغییرات اقلیم و سلامت را منتشر کرد.

این ششمین فراخوان صندوق برای حمایت از فناوران و پژوهشگران کشور این حوزه است. پژوهشگران از ابتدای مهرماه سال جاری تا 15 آذر ماه برای ارسال طرح‌های پژوهشی خود فرصت دارند. طرح‌های ارسال شده پس از داوری و ارزیابی برای حمایت مصوب می‌شوند.

در مجموع فراخوان‌های چهارم و پنجم کارگروه‌های فنی و مهندسی و محیط زیست، تغییرات اقلیم و سلامت 495 طرح پژوهشی به صندوق ارسال شد که تا کنون 147 طرح مصوب شده است و مابقی نیز در حال بررسی هستند.

بر اساس این گزارش کارگروه‌های گوناگونی مانند علوم پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم و علوم زیستی، هنر و معماری، مدیریت و علوم اقتصادی، ریاضی و فیزیک و علوم انسانی، اجتماعی و مطالعات علم در صندوق فعال هستند. هر کارگروه در طول سال 3 فراخوان‌برای حمایت از طرح‌های پژوهشی محققان کشور منتشر می‌کند تا با ایجاد فضایی رقابتی زمینه مناسبی برای فعالیت‌ پژوهشگران فراهم شود.

تاریخ انتشار : 1399/07/07